FANDOM

Stoolej Hunter - skrypt służący do zbierania danych o aktywności wybranych użytkowników na forume. Został napisany w wysokopoziomowym języku Python i rozpowszechniany jest tylko w formie gotowego do skompilowania kodu źródłowego

Możliwości Edytuj

Zapisywanie logów z informacjami o aktywności na forume ustalonych przez użytkownika projektów. Po wpisaniu nazw projektów do obserwacji program zapisuje jakiego dnia i o jakiej godzinie dany użytkownik stworzył na forume nowy temat.

Logi zapisywane są w formie tabelki html w pliku wanted.htm.

InstalacjaEdytuj

Aby uruchomić skrypt wystarczy mieć zainstalowany interpreter języka Python i bibliotekę PyGame:

Sam skrypt w najnowszej wersji pobieramy stąd.

KonfiguracjaEdytuj

Listę projektów do "tropienia" zapisujemy jeden pod drugim, bez żadnych dodatkowych znaków i z zachowaniem wielkości liter w pliku wanted.txt. Zapisujemy plik wybierając kodowanie znaków iso-8859-2 - w przeciwnym wypadku program nie poradzi sobie z literami spoza zestawu ASCII.

Dodatkowe opcje, takie jak zmiana czasu oczekiwania między kolejnymi odświeżeniami strony forume, id forum (domyślnie oczywiście 23 Cool) można znaleźć w pliku hunter.py, w sekcji "OPCJE".

UruchomienieEdytuj

Jeżeli przygotowaliśmy wszystko według powyższej instrukcji klikamy dwa razy w plik hunter.py, lub w wierszu poleceń przechodzimy do katalogu ze skryptem i wpisujemy komendę "python hunter.py".

To pewnie trojan/keyloger!Edytuj

  • Program rozpowszechniany jest tylko w formie skryptu, który zostaje zinterpretowany przez interpreter Pythona dopiero na maszynie końcowego użytkownika, także nie ma tu miejsca na jakieś "ukryte funkcje".
  • Język Python jest na tyle wysokopoziomowy, by prawie każdy mógł prześledzić ze zrozumieniem działanie programu.
  • W razie wątpliwości każdy użytkownik może sprawdzić działanie używanych w skrypcie funkcji na różnych stronach o Pythonie, np. docs.python.org.
  • Jedyne dwa miejsca, w którym program komunikuje się (i tylko jednostronnie z zewnątrz do wewnątrz) z siecią to:

html_code = urllib2.urlopen("http://forum.o2.pl/forum.php?id_f=" + FORUM_ID)
code_lines = html_code.readlines()
Pierwsza funkcja otwiera jednostronne połączenie z serwerem o2.pl, dokładnie ze stroną forum o id równym stałej FORUM_ID.
Druga funkcja to w istocie pętla, która odczytuje kod źródłowy tej strony linijka po linijce.

Historia powstaniaEdytuj

Samo powstanie skryptu zostało zainspirowane przez rzucenie pomysłu (raczej w formie żartu wyśmiewającego użytkowników Linuksa) przez anonimową pomarańczę. Modele temat oczywiście skasował, ale idea przetrwała.

Skrypt został napisany przez niezwykle twórczą grupę skupiającą wybitnych i jedzących swoją kupę informatyków, koderów i matematyków. Legendarna grupa określana jest mianem Stoolej Solutions, a jej rzecznikiem prasowo-forumowym jest użytkownik Stoolej linuksiarz vel Stanisław Rapistkowski Lapka.

Do zrobieniaEdytuj

  • GUI. Jakiekowiek.
  • Odnotowywanie aktywności "obserwowanych" także na podstawie dodania przez nich postów, niekoniecznie do ich tematów.

Ciekawe propozycjeEdytuj

  • Notowanie aktywności modka.