FANDOM

Na podstawie wspomnień starych stulejarzy i paru topików wspomnieniowych.

Forume powstało w 2002 roku. Istnieją rozbieżności co do daty początkowej. Z jednej z relacji wynika, że 11.05.2002 roku miał miejsce próbny rozruch forume, zalogowało się tam sporo osób, jednak pojawił się błąd w kodzie, który pozwalał logować się na niebiesko pod jednym loginem wielu osobom. W ten sposób już u swojego zarania w forum została wpisana idea podszywu. Argonauta - pierwszy admin i użytkownik, znany także jako M. Brański, zresetował wówczas forume i 12.05.2002 oficjalnie ruszyło ono w kształcie, który wszyscy znamy. Pierwszy topik pojawił się ok. 15:12 - 15:14 i dotyczył fast-foodów. Niestety został z tajemniczych powodów usunięty. Do dnia dzisiejszego ocalał jednak drugi topik w historii forume: http://forum.o2.pl/temat.php?id_p=2

Istnieją przesłanki, że forume w rzeczywistości jest jednak starsze, pod adresem www.forum.go2.pl istniało bowiem w 2001 roku, choć wyglądało zupełnie inaczej. Zawierało jednak wtedy już w sobie dział o seksie i związkach i start w roku 2002 to po prostu przywrócenie starego go2 jako o2, włącznie z niektórymi działami. Ale w roku 2002 start był od zera, więc prawdopodobnie tylko część pomysłów z go2 zostało wykorzystanych na o2, bez przenoszenia starej zawartości.

Najstarsi użytkownicy wywodzili się z kręgów Space.pl (już wtedy chyliło się ku upadkowi) i starego go2.pl. Istniała nawet lista najstarszych nicków, obecnie trudna do ustalenia. Stopniowo dołączali kolejni. F23 czyli dział o seksie i związkach początkowo był całkiem normalny, choć już wtedy zdarzały się ponoć na nim początki przegranych historii życiowych, na pewno jednak nie na skalę znaną z czasów nam bliższych. Istnieją przekazy według których podszywanie, zwłaszcza nurt obciągu z połykiem i stawiania klotza na klatę pojawiły się najpierw w dziale "Fantazje i opowiadania", aby stamtąd przenikać w dół listy na fora "Pomoc i Porady", "Inna Planeta", oraz w górę, na: "Związki: wszystko na temat", "Moje doświadczenia z..." i "Swobodniejsze podejście". Ostateczny atak i przejęcie f23 przez podszywaczy nastąpił podobno właśnie z forum "Swobodniejsze podejście".

Nieformalny podział historii forume na ery:

I era - starożytna. Trwała mniej więcej do początku 2003 r. i obejmuje czasy zanim jeszcze na forum pojawili się stulejarze. Podobno rozmowy toczyły się na niezwykle wysokim poziomie i nikt nie kazał nikomu wypierdalać w podskokach i z przytupem. Podszyw był w tamtych czasach nieznany. Według oficjalnych danych żaden okaz starożytnego forumowicza nie zachował się do dzisiejszych czasów, tym bardziej że nie wytrzymałby długo w obecnym forumowym środowisku. Przedstawiciele ery: (nie znam)

II era - wojenna. Przypada na 2003 r. Na forum pojawiają się stulejarze i podszywają się pod starożytnych tworząc na pomarańczowo pierwsze proste podszywy o o.z.p. Stopniowo podszywy przybierają bardziej złożone formy i sukcesywnie przyczyniają się do wymarcia starożytnych forumowiczów. Koniec ery wojennej przypieczętowały burzliwe floody autorstwa DO WORA. Na f23 zaczynają rządzić stulejarze. Przedstawiciele ery: nio, Raine, chevalier, SłOdZiUtEńKa, Dolce i Funty

Na przełomie ery II i III miało miejsce inne istotne dla f23 wydarzenie, zwane jako Eksodus z Eroforum. Eroforum było forum erotycznym gdzie dyskutowano na dosłownie wszystkie tematy, z dużym naciskiem na pedofilię, także wśród kapłanów, kazirodztwo, zoofilię, sado-maso, piss, scat itp. Gdy zostało zamknięte, głównie z powodu uprawianej na nim tematyki, rozbitkowie z niego ulokowali się na f23 i wzbogacili naszą kulturę podszywu o motywy zoofilskie, kazirodcze, klerykalne itp. Przedstawiciele: Stolcowy Golem, zondzi xionc, Purpurat Kapłoniec, hrabia czapski pastuchy.

III era - klot.z.urnizmu. Lata 2004-2005 Era uważany za złote, a właściwie brązowe, czasy f23. Stulejarze są już świadomi swojej tożsamości i upodobań. Kwitnie twórczość dotycząca wydalania, śmierdzenia i kultu Wielkiego Fekala. Brak cenzury i sporadyczne interwencje modka, sprawiają, że forum zwane już coraz częściej "F23" cieszy się coraz większą sławą w sieci, jako miejsce gdzie można pogadać naprawdę na każdy temat. Przedstawiciele ery: Hans Klo.tz, Morales, Stefcio Świąteczny.

IV era - postklot.zurnizm. Rok 2006. Na f23 zwiększa się cenzura, lecz nie stanowi ona większej bariery dla twórczości. Wobec mniejszego napływu forumowiczy z zewnątrz stulejarze zaczynają tworzyć bardziej hermetyczną kulturę. Przejawia się to m.in w zmianie języka (końcówka -e) Dochodzi do sytuacji, w której pomysłów na podszyw jest więcej niż osób pod które można się podszyć, wobec czego tworzone są specjalne tematy zwane "trende", gdzie twórczość stulejarska znajduje swoje ujście w postaci tysięcy genialnych podszywów. Paradoksem tej ery jest odkrycie czegoś co jest powszechnie znane, a mianowicie wała z kołdry. Przedstawiciele: Vlad Palownik, Doktor proktor, Kałboj Li Bidon, Luźny Wiesiek.

V era - oKUPAcyjna od 2007 do chwili obecnej. Na f23 obserwujemy ostrą cenzurę i ograniczanie wolności słowa. Nowe tematy rzadko istnieją dłużej niż jeden dzień, a kultowe tematy są kasowane. Część forumowiczów udaje się na emigrację, gdzie bezskutecznie usiłują założyć fora będące namiastką f23. Poziom forum spada, a twórczość opiera się głównie na przekształcaniu starych dobrych podszywów i trendów.